10:00-10:30 - Adrian Hodor
10:35-11:05 - Carter Johnson
11:10-11:40 - Francesco Maccarrone
-
12:10-12:40 - Diana Ostrolutska
12:45-13:15 - Lily Phee
13:20-13:50- Gaspard Thomas
Czy można wyobrazić sobie świat Karola Szymanowskiego bez fortepianu? Absolutnie nie! Fortepian był jego powiernikiem i nieodłącznym towarzyszem w momentach twórczej zadumy. Był instrumentem, dzięki któremu wypowiadał się nie tylko jako kompozytor, ale i wykonawca.
W Tymoszówce, rodowym gnieździe Szymanowskich, fortepian był niemal członkiem rodziny. Opowieść o jego rzekomym zniszczeniu – wrzuceniu do stawu – to zarazem opowieść o końcu pewnej epoki, także w historii muzyki. Historia jednak toczy się dalej. Konkurs wyłoni pianistów, którzy na fortepianie potrafią odnaleźć sens Szymanowskiego – tu i teraz.
Wstęp na przesłuchania konkursowe jest bezpłatny.
Obowiązuje internetowa rezerwacja pod poniższyi linkiem:
Rezerwacja wejściówek prowadzona będzie do wyczerpania puli dostępnych miejsc. Potwierdzenie przyznania wejściówek przesłane zostanie na adres e-mail wskazany w procesie rezerwacji. Odbiór wejściówek możliwy będzie w dniu wydarzenia we wskazanym w treści maila miejscu.
Prosimy o przybycie z wyprzedzeniem, w celu zajęcia miejsc na sali, aby zapewnić niezakłócony przebieg przesłuchań.
10:00-10:30 - Eimi Wakui
10:30-11:00 - Maya Wichert
11:00-11:30 - Sherzod Abdiev
-
12:00-12:30 - Yurina Arai
12:30-13:00 - Elise Bertrand
13:00-13:30 - Manuel De Almeida-Ferrer
-
15:30-16:00 - Sara Dragan
16:00-16:30 - Helene Freytag
16:30-17:00 - Karolina Górny
-
17:30-18:00 - Matthew Hakkarainen
18:00-18:30 - Hyeon Hong
W muzyce Karola Szymanowskiego skrzypce są symbolem przyjaźni i miłości. Wieloletnia serdeczna przyjaźń łączyła kompozytora z genialnym wirtuozem Pawłem Kochańskim, który po wyjeździe z Polski został profesorem nowojorskiej Juilliard School. Kochański inspirował Szymanowskiego i towarzyszył mu w drodze, która doprowadziła do powstania dwóch fenomenalnych koncertów skrzypcowych.
Miłością darzył Szymanowski swój, jak mówił, „lud z wyboru”, podhalańskich górali. Echa ich muzyki w jego dziełach najpiękniej wydobywają właśnie skrzypce. Konkurs im. Karola Szymanowskiego wyłoni skrzypków, którzy sens tej miłości i przyjaźni potrafią wypowiedzieć najpełniej.
Wstęp na przesłuchania konkursowe jest bezpłatny. Przesłuchania odbywają się w 2 sesjach:
1 sesja w godzinach 10:00-13:30
2 sesja w godzinach 15:30-18:30
w Auli im. Bolesława Szabelskiego w Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach.
Obowiązuje internetowa rezerwacja pod poniższymi linkami:
Rezerwacja wejściówek prowadzona będzie do wyczerpania puli dostępnych miejsc. Potwierdzenie przyznania wejściówek przesłane zostanie na adres e-mail wskazany w procesie rezerwacji. Odbiór wejściówek możliwy będzie w dniu wydarzenia we wskazanym w treści maila miejscu.
Prosimy o przybycie z wyprzedzeniem, w celu zajęcia miejsc na sali, aby zapewnić niezakłócony przebieg przesłuchań.
10:00-10:30 - Mateusz Tomica
10:35-11:05 - Krzysztof Wierciński
11:10-11:40 - Boyang Wu
-
12:10-12:40 - Kaho Araishi
12:45-13:15 - Daniel Aulak
13:20-13:50 - Michał Basista
Czy można wyobrazić sobie świat Karola Szymanowskiego bez fortepianu? Absolutnie nie! Fortepian był jego powiernikiem i nieodłącznym towarzyszem w momentach twórczej zadumy. Był instrumentem, dzięki któremu wypowiadał się nie tylko jako kompozytor, ale i wykonawca.
W Tymoszówce, rodowym gnieździe Szymanowskich, fortepian był niemal członkiem rodziny. Opowieść o jego rzekomym zniszczeniu – wrzuceniu do stawu – to zarazem opowieść o końcu pewnej epoki, także w historii muzyki. Historia jednak toczy się dalej. Konkurs wyłoni pianistów, którzy na fortepianie potrafią odnaleźć sens Szymanowskiego – tu i teraz.
Wstęp na przesłuchania konkursowe jest bezpłatny. Przesłuchania odbywają się w godzinach 10:00-13:50 w Sali Koncertowej Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach.
Obowiązuje internetowa rezerwacja pod poniższym linkiem:
Rezerwacja wejściówek prowadzona będzie do wyczerpania puli dostępnych miejsc. Potwierdzenie przyznania wejściówek przesłane zostanie na adres e-mail wskazany w procesie rezerwacji. Odbiór wejściówek możliwy będzie w dniu wydarzenia we wskazanym w treści maila miejscu.
Podczas rezerwacji poprosimy o odpowiedź na kilka pytań, które pozwolą nam poznać Państwa motywację do udziału w przesłuchaniach. Udzielenie odpowiedzi na te pytania nie jest obowiązkowe.
Prosimy o przybycie z wyprzedzeniem, w celu zajęcia miejsc na sali, aby zapewnić niezakłócony przebieg przesłuchań.
10:00-10:30 - Alena Hove
10:30-11:00 - Elvin Hoxha Ganiyev
11:00-11:30 - Russell Iceberg
-
12:00-12:30 - Issei Kurihara
12:30-13:00 - Sofia Manvati
13:00-13:30 - Mira Marton
-
15:30-16:00 - Seina Matsuoka
16:00-16:30 - Bjørg Pas
W muzyce Karola Szymanowskiego skrzypce są symbolem przyjaźni i miłości. Wieloletnia serdeczna przyjaźń łączyła kompozytora z genialnym wirtuozem Pawłem Kochańskim, który po wyjeździe z Polski został profesorem nowojorskiej Juilliard School. Kochański inspirował Szymanowskiego i towarzyszył mu w drodze, która doprowadziła do powstania dwóch fenomenalnych koncertów skrzypcowych.
Miłością darzył Szymanowski swój, jak mówił, „lud z wyboru”, podhalańskich górali. Echa ich muzyki w jego dziełach najpiękniej wydobywają właśnie skrzypce. Konkurs im. Karola Szymanowskiego wyłoni skrzypków, którzy sens tej miłości i przyjaźni potrafią wypowiedzieć najpełniej.
Wstęp na przesłuchania konkursowe jest bezpłatny. Przesłuchania odbywają się w 2 sesjach:
1 sesja w godzinach 10:00-13:30
2 sesja w godzinach 15:30-16:30
w Auli im. Bolesława Szabelskiego w Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach.
Obowiązuje internetowa rezerwacja pod poniższymi linkami:
Rezerwacja wejściówek prowadzona będzie do wyczerpania puli dostępnych miejsc. Potwierdzenie przyznania wejściówek przesłane zostanie na adres e-mail wskazany w procesie rezerwacji. Odbiór wejściówek możliwy będzie w dniu wydarzenia we wskazanym w treści maila miejscu.
Podczas rezerwacji poprosimy o odpowiedź na kilka pytań, które pozwolą nam poznać Państwa motywację do udziału w przesłuchaniach. Udzielenie odpowiedzi na te pytania nie jest obowiązkowe.
Prosimy o przybycie z wyprzedzeniem, w celu zajęcia miejsc na sali, aby zapewnić niezakłócony przebieg przesłuchań.
10:30-11:00 - Jakub Staszel
11:00-11:30 - Aleksandra Maria Steczkowska
-
12:00-12:30 - Adam Suska
12:30-13:00 - Kristóf Tóth
13:00-13:30 - Triinu Piirsalu
W muzyce Karola Szymanowskiego skrzypce są symbolem przyjaźni i miłości. Wieloletnia serdeczna przyjaźń łączyła kompozytora z genialnym wirtuozem Pawłem Kochańskim, który po wyjeździe z Polski został profesorem nowojorskiej Juilliard School. Kochański inspirował Szymanowskiego i towarzyszył mu w drodze, która doprowadziła do powstania dwóch fenomenalnych koncertów skrzypcowych.
Miłością darzył Szymanowski swój, jak mówił, „lud z wyboru”, podhalańskich górali. Echa ich muzyki w jego dziełach najpiękniej wydobywają właśnie skrzypce. Konkurs im. Karola Szymanowskiego wyłoni skrzypków, którzy sens tej miłości i przyjaźni potrafią wypowiedzieć najpełniej.
Wstęp na przesłuchania konkursowe jest bezpłatny. Przesłuchania odbywają się w godzinach 10:30-13:30 w Auli im. Bolesława Szabelskiego w Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach.
Obowiązuje internetowa rezerwacja pod poniższym linkiem:
Rezerwacja wejściówek prowadzona będzie do wyczerpania puli dostępnych miejsc. Potwierdzenie przyznania wejściówek przesłane zostanie na adres e-mail wskazany w procesie rezerwacji. Odbiór wejściówek możliwy będzie w dniu wydarzenia we wskazanym w treści maila miejscu.
Podczas rezerwacji poprosimy o odpowiedź na kilka pytań, które pozwolą nam poznać Państwa motywację do udziału w przesłuchaniach. Udzielenie odpowiedzi na te pytania nie jest obowiązkowe.
Prosimy o przybycie z wyprzedzeniem, w celu zajęcia miejsc na sali, aby zapewnić niezakłócony przebieg przesłuchań.
10:00-11:00 - Adrian Hodor
Ludwig van Beethoven – Sonata As–dur op. 110
Karol Szymanowski – Maski op. 34
Szecherezada
Błazen Tantris
Serenada Don Juana
Hyunsu Kim – I Sonata Thanatos
11:05-12:05 - Carter Johnson
Ludwig van Beethoven – Sonata in Es–dur op. 27 nr 1
Karol Szymanowski – Nauzykaa z cyklu Metopy op. 29 nr 3
– 4 Polskie Tańce M. 60 nr 1 i 3
– 12 Etiud op. 33 nr 7, 8, 9
– 9 Preludiów op. 1 nr 1, 5, 6
Pablo Borràs – Imita
-
12:25-13:25 - Francesco Maccarrone
Ludwig van Beethoven – Sonata Es–dur op. 31 nr 3
Karol Szymanowski – Fantazja C–dur op. 14
– Wariacje b–moll op. 3
– Preludium d–moll op. 1 nr 2
Hyunsu Kim – I Sonata Thanatos
-
16:00-17:00 - Lily Phee
Ludwig van Beethoven – Sonata As–dur Op. 110 nr 31
Karol Szymanowski – II Sonata A–dur
Hyunsu Kim – I Sonata Thanatos
17:05-18:05- Gaspard Thomas
Ludwig van Beethoven – Sonata f–moll op. 57
Karol Szymanowski – Wariacje b–moll op. 3
– Metopy op. 29
Wyspa syren
Nauzykaa
Hyunsu Kim – I Sonata Thanatos
Czy można wyobrazić sobie świat Karola Szymanowskiego bez fortepianu? Absolutnie nie! Fortepian był jego powiernikiem i nieodłącznym towarzyszem w momentach twórczej zadumy. Był instrumentem, dzięki któremu wypowiadał się nie tylko jako kompozytor, ale i wykonawca.
W Tymoszówce, rodowym gnieździe Szymanowskich, fortepian był niemal członkiem rodziny. Opowieść o jego rzekomym zniszczeniu – wrzuceniu do stawu – to zarazem opowieść o końcu pewnej epoki, także w historii muzyki. Historia jednak toczy się dalej. Konkurs wyłoni pianistów, którzy na fortepianie potrafią odnaleźć sens Szymanowskiego – tu i teraz.
Przed światowej sławy jurorami nie lada wyzwanie. Spośród wybitnie utalentowanych muzyków muszą wybrać najlepszą piątkę, która wystąpi w finale z szansą na wygranie nagrody głównej w wysokości €25.000!
Wstęp na przesłuchania konkursowe jest bezpłatny. Przesłuchania odbywają się w 2 sesjach:
1 sesja w godzinach 10:00-14:30
2 sesja w godzinach 16:00-18:05
w Sali Koncertowej Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach.
Obowiązuje internetowa rezerwacja pod poniższymi linkami:
Rezerwacja wejściówek prowadzona będzie do wyczerpania puli dostępnych miejsc. Potwierdzenie przyznania wejściówek przesłane zostanie na adres e-mail wskazany w procesie rezerwacji. Odbiór wejściówek możliwy będzie w dniu wydarzenia we wskazanym w treści maila miejscu.
Podczas rezerwacji poprosimy o odpowiedź na kilka pytań, które pozwolą nam poznać Państwa motywację do udziału w przesłuchaniach. Udzielenie odpowiedzi na te pytania nie jest obowiązkowe.
Prosimy o przybycie z wyprzedzeniem, w celu zajęcia miejsc na sali, aby zapewnić niezakłócony przebieg przesłuchań.
10:00-11:00 - Maya Wichert
Gabriel Fauré – Sonata skrzypcowa A–dur op. 13
Karol Szymanowski – Nokturn i Tarantella na skrzypce i fortepian op. 28
Amer Ali – Poem
11:00-12:00 - Yurina Arai
Robert Schumann – Sonata skrzypcowa d–moll op. 121 nr 2
Karol Szymanowski – Nokturn i Tarantella na skrzypce i fortepian op. 28
Manolis Ekmektsoglou – Motion, in Two
-
12:15-13:15 - Sara Dragan
Richard Strauss – Sonata skrzypcowa Es–dur op. 18 TrV 151
Maurice Ravel – Tzigane, rapsodie de concert na skrzypce i fortepian
Manolis Ekmektsoglou – Motion, in Two
13:15-14:15 - Matthew Hakkarainen
Johannes Brahms – II Sonata skrzypcowa A–dur op. 100
Maurice Ravel – Tzigane, rapsodie de concert na skrzypce i fortepian
Manolis Ekmektsoglou – Motion, in Two
-
16:15-17:15 - Alena Hove
Karol Szymanowski – Sonata skrzypcowa d–moll op. 9
M. Ravel - Tzigane, rapsodie de concert na skrzypce i fortepian
Amer Ali – Poem
17:15-18:15 - Elvin Hoxha Ganiyev
César Franck – Sonata skrzypcowa A–dur M.8
F. Waxman – Fantazja na tematy z opery Carmen Georges’a Bizet’a na skrzypce i orkiestrę (oprac. na skrzypce i fortepian)
Amer Ali – Poem
W muzyce Karola Szymanowskiego skrzypce są symbolem przyjaźni i miłości. Wieloletnia serdeczna przyjaźń łączyła kompozytora z genialnym wirtuozem Pawłem Kochańskim, który po wyjeździe z Polski został profesorem nowojorskiej Juilliard School. Kochański inspirował Szymanowskiego i towarzyszył mu w drodze, która doprowadziła do powstania dwóch fenomenalnych koncertów skrzypcowych.
Miłością darzył Szymanowski swój, jak mówił, „lud z wyboru”, podhalańskich górali. Echa ich muzyki w jego dziełach najpiękniej wydobywają właśnie skrzypce. Konkurs im. Karola Szymanowskiego wyłoni skrzypków, którzy sens tej miłości i przyjaźni potrafią wypowiedzieć najpełniej.
Przed światowej sławy jurorami nie lada wyzwanie. Spośród wybitnie utalentowanych muzyków muszą wybrać najlepszą piątkę, która wystąpi w finale z szansą na wygranie nagrody głównej w wysokości €25.000!
Wstęp na przesłuchania konkursowe jest bezpłatny. Przesłuchania odbywają się w 2 sesjach:
1 sesja w godzinach 10:00-14:15
2 sesja w godzinach 16:15-18:15
w Auli im. Bolesława Szabelskiego w Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach.
Obowiązuje internetowa rezerwacja pod poniższymi linkami:
Rezerwacja wejściówek prowadzona będzie do wyczerpania puli dostępnych miejsc. Potwierdzenie przyznania wejściówek przesłane zostanie na adres e-mail wskazany w procesie rezerwacji. Odbiór wejściówek możliwy będzie w dniu wydarzenia we wskazanym w treści maila miejscu.
Podczas rezerwacji poprosimy o odpowiedź na kilka pytań, które pozwolą nam poznać Państwa motywację do udziału w przesłuchaniach. Udzielenie odpowiedzi na te pytania nie jest obowiązkowe.
Prosimy o przybycie z wyprzedzeniem, w celu zajęcia miejsc na sali, aby zapewnić niezakłócony przebieg przesłuchań.
Informujemy, że Aula Szabelskiego znajduje się na 2. piętrze i niestety jedyna dostępna droga do niej prowadzi przez schody. Przepraszamy za wszelkie niedogodności związane z ograniczeniami dostępu. Polecamy uwadze pozostałe kategorie Konkursu: fortepian, kwartet smyczkowy oraz głos, które odbywają się w salach, do których można dostać się windą.
Finał kategorii skrzypce odbędzie się w Sali Koncertowej NOSPR, do której również można dostać się windą.
10:00-11:00 - Mateusz Tomica
Ludwig van Beethoven – Sonata As–dur op. 110 nr 31
Karol Szymanowski – Wariacje b–moll op. 3
– Serenada Don Juana z cyklu Maski op. 34 nr 3
Karol Szymanowski – Mazurek op. 50 nr 13
Pablo Borràs – Imita
11:05-12:05 - Krzysztof Wierciński
Ludwig van Beethoven – Sonata fortepianowa As–dur op. 26 nr 12
Karol Szymanowski – Szecherezada z cyklu Maski op. 34 nr 1
– Wariacje b–moll op. 3
Pablo Borràs – Imita
-
12:25-13:25 - Boyang Wu
Ludwig van Beethoven – Sonata B–dur op. 22
Karol Szymanowski – Wariacje b–moll op. 3
– Nauzykaa z cyklu Metopy op. 29 nr 3
– Etiuda b–moll op. 4 nr 3
Pablo Borràs – Imita
13:30-14:30 - Kaho Araishi
Ludwig van Beethoven – Sonata c–moll op. 111
Karol Szymanowski – Maski op. 34
Szecherezada
Błazen Tantris
Serenada Don Juana
Hyunsu Kim – I Sonata Thanatos
-
16:00-17:00 - Daniel Aulak
Ludwig van Beethoven – Sonata fortepianowa c–moll nr 32 op. 111
Karol Szymanowski – III Sonata op. 36
– Mazurek op. 50 nr 13
Pablo Borràs – Imita
17:05-18:05- Michał Basista
Ludwig van Beethoven – Sonata Es–dur op. 81a Les Adieux
Karol Szymanowski – Maski op. 34
Szecherezada
Błazen Tantris
Serenada Don Juana
Hyunsu Kim – I Sonata Thanatos
Czy można wyobrazić sobie świat Karola Szymanowskiego bez fortepianu? Absolutnie nie! Fortepian był jego powiernikiem i nieodłącznym towarzyszem w momentach twórczej zadumy. Był instrumentem, dzięki któremu wypowiadał się nie tylko jako kompozytor, ale i wykonawca.
W Tymoszówce, rodowym gnieździe Szymanowskich, fortepian był niemal członkiem rodziny. Opowieść o jego rzekomym zniszczeniu – wrzuceniu do stawu – to zarazem opowieść o końcu pewnej epoki, także w historii muzyki. Historia jednak toczy się dalej. Konkurs wyłoni pianistów, którzy na fortepianie potrafią odnaleźć sens Szymanowskiego – tu i teraz.
Przed światowej sławy jurorami nie lada wyzwanie. Spośród wybitnie utalentowanych muzyków muszą wybrać najlepszą piątkę, która wystąpi w finale z szansą na wygranie nagrody głównej w wysokości €25.000!
Wstęp na przesłuchania konkursowe jest bezpłatny. Przesłuchania odbywają się w 2 sesjach:
1 sesja w godzinach 10:00-14:30
2 sesja w godzinach 16:00-18:05
w Sali Koncertowej Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach.
Obowiązuje internetowa rezerwacja pod poniższymi linkami:
Rezerwacja wejściówek prowadzona będzie do wyczerpania puli dostępnych miejsc. Potwierdzenie przyznania wejściówek przesłane zostanie na adres e-mail wskazany w procesie rezerwacji. Odbiór wejściówek możliwy będzie w dniu wydarzenia we wskazanym w treści maila miejscu.
Podczas rezerwacji poprosimy o odpowiedź na kilka pytań, które pozwolą nam poznać Państwa motywację do udziału w przesłuchaniach. Udzielenie odpowiedzi na te pytania nie jest obowiązkowe.
Prosimy o przybycie z wyprzedzeniem, w celu zajęcia miejsc na sali, aby zapewnić niezakłócony przebieg przesłuchań.
10:00-11:00 - Issei Kurihara
K. Szymanowski – Sonata skrzypcowa d-moll op. 9
H. Wieniawski – Thémé original varié op. 15
Amer Ali – Poem
11:00-12:00 - Sofia Manvati
Robert Schumann – II Sonata skrzypcowa d–moll op. 121
Henryk Wieniawski – Fantaisie brillante op. 20
Manolis Ekmektsoglou – Motion, in Two
-
12:15-13:15 - Seina Matsuoka
Richard Strauss – Sonata skrzypcowa Es–dur op. 18 TrV 151
Camille Saint–Saëns – Introduction et rondo capriccioso a–moll na skrzypce solo op. 28
Amer Ali – Poem
13:15-14:15 - Jakub Staszel
Richard Strauss – Sonata skrzypcowa Es–dur op. 18 TrV 151
Camille Saint–Saëns – Caprice d'après l'Étude en forme de valse op. 52 nr 6 (oprac. Eugène–Auguste Ysaÿe)
Amer Ali – Poem
-
16:15-17:15 - Adam Suska
Gabriel Fauré – Sonata skrzypcowa A–dur op. 13
Ernest Chausson – Poème na skrzypce i orkiestrę op. 25 (oprac. na skrzypce i fortepian)
Amer Ali – Poem
17:15-18:15 - Triinu Piirsalu
Johannes Brahms – III Sonata skrzypcowa d–moll op. 108
Béla Bartók – I Rapsodia na skrzypce i fortepian BB 94a
Manolis Ekmektsoglou – Motion, in Two
W muzyce Karola Szymanowskiego skrzypce są symbolem przyjaźni i miłości. Wieloletnia serdeczna przyjaźń łączyła kompozytora z genialnym wirtuozem Pawłem Kochańskim, który po wyjeździe z Polski został profesorem nowojorskiej Juilliard School. Kochański inspirował Szymanowskiego i towarzyszył mu w drodze, która doprowadziła do powstania dwóch fenomenalnych koncertów skrzypcowych.
Miłością darzył Szymanowski swój, jak mówił, „lud z wyboru”, podhalańskich górali. Echa ich muzyki w jego dziełach najpiękniej wydobywają właśnie skrzypce. Konkurs im. Karola Szymanowskiego wyłoni skrzypków, którzy sens tej miłości i przyjaźni potrafią wypowiedzieć najpełniej.
Przed światowej sławy jurorami nie lada wyzwanie. Spośród wybitnie utalentowanych muzyków muszą wybrać najlepszą piątkę, która wystąpi w finale z szansą na wygranie nagrody głównej w wysokości €25.000!
Wstęp na przesłuchania konkursowe jest bezpłatny. Przesłuchania odbywają się w 2 sesjach:
1 sesja w godzinach 10:00-14:15
2 sesja w godzinach 16:15-18:15
w Auli im. Bolesława Szabelskiego w Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach.
Obowiązuje internetowa rezerwacja pod poniższym linkiem:
Rezerwacja wejściówek prowadzona będzie do wyczerpania puli dostępnych miejsc. Potwierdzenie przyznania wejściówek przesłane zostanie na adres e-mail wskazany w procesie rezerwacji. Odbiór wejściówek możliwy będzie w dniu wydarzenia we wskazanym w treści maila miejscu.
Podczas rezerwacji poprosimy o odpowiedź na kilka pytań, które pozwolą nam poznać Państwa motywację do udziału w przesłuchaniach. Udzielenie odpowiedzi na te pytania nie jest obowiązkowe.
Prosimy o przybycie z wyprzedzeniem, w celu zajęcia miejsc na sali, aby zapewnić niezakłócony przebieg przesłuchań.
Informujemy, że Aula Szabelskiego znajduje się na 2. piętrze i niestety jedyna dostępna droga do niej prowadzi przez schody. Przepraszamy za wszelkie niedogodności związane z ograniczeniami dostępu. Polecamy uwadze pozostałe kategorie Konkursu: fortepian, kwartet smyczkowy oraz głos, które odbywają się w salach, do których można dostać się windą.
Finał kategorii skrzypce odbędzie się w Sali Koncertowej NOSPR, do której również można dostać się windą.
10:30-11:15 Absalon String Quartet
L. van Beethoven - Kwartet smyczkowy c-moll op. 18 nr 4
K. Szymanowski - I Kwartet smyczkowy C-dur op. 37, cz. 1. Lento assai – Allegro moderato
11:15-12:00 Akela Quartet
L. van Beethoven - Kwartet smyczkowy D-dur op. 18 nr 3
K. Szymanowski - I Kwartet smyczkowy C-dur op. 37, cz. 1. Lento assai – Allegro moderato
-
12:15-13:00 Atenea Quartet
L. van Beethoven - Kwartet smyczkowy c-moll op. 18 nr 4
K. Szymanowski - I Kwartet smyczkowy C-dur op. 37, cz. 1. Lento assai – Allegro moderato
-
14:30-15:15 - Monbijou Quartet
L. van Beethoven - Kwartet smyczkowy A-dur op. 18 nr 5
K. Szymanowski - I Kwartet smyczkowy C-dur op. 37, cz. 1. Lento assai – Allegro moderato
15:15-16:00 - Neuma Quartet
L. van Beethoven - Kwartet smyczkowy D-dur op. 18 nr 3
K. Szymanowski - II Kwartet smyczkowy op. 56, cz. 1. Moderato, dolce e tranquillo
Kwartet smyczkowy to forma intymna. To forma niezwykle wymagająca i dla kompozytora, i dla wykonawców. Dwa kwartety smyczkowe Karola Szymanowskiego to prawdziwe klejnoty, światowej klasy arcydzieła gatunku. Niczym światło skupione w soczewce, kwartety Szymanowskiego ogniskują w sobie istotę jego języka muzycznego, jego stylu i jego emocjonalności.
By przekonująco je wykonać, trzeba doskonałego warsztatu i szerokich horyzontów kulturowych. Konkurs Szymanowskiego nie szuka jednak wykonawców przekonujących. Konkurs ma na celu wyłonienie arcymistrzów.
Wstęp na przesłuchania konkursowe jest bezpłatny. Przesłuchania odbywają się w 2 sesjach:
1 sesja w godzinach 10:30-13:00
2 sesja w godzinach 14:30-16:00
w sali kameralnej NOSPR.
Obowiązuje internetowa rezerwacja pod poniższymi linkami:
Rezerwacja wejściówek prowadzona będzie do wyczerpania puli dostępnych miejsc. Potwierdzenie przyznania wejściówek przesłane zostanie na adres e-mail wskazany w procesie rezerwacji. Odbiór wejściówek możliwy będzie w dniu wydarzenia we wskazanym w treści maila miejscu.
Podczas rezerwacji poprosimy o odpowiedź na kilka pytań, które pozwolą nam poznać Państwa motywację do udziału w przesłuchaniach. Udzielenie odpowiedzi na te pytania nie jest obowiązkowe.
Prosimy o przybycie z wyprzedzeniem, w celu zajęcia miejsc na sali, aby zapewnić niezakłócony przebieg przesłuchań.
10:00-10:20 - Karolina Augustyn
G. Donizetti - Aria Adiny "Prendi per me sei libero" z opery "Napój miłosny"
W. Lutosławski - Lacrimosa wersja na sopran i organy / całość
J. Brahms - Es schauen die Blumen
K. Szymanowski - Zarzyj ze, kuniu
10:20-10:40 - Aleksandra Blanik
V. Bellini - Aria Imogene "Col sorriso d'innocenza" z opery "Il Pirata"
W. Lutosławski - Lacrimosa wersja na sopran i organy / całość
C.Schumann - "Er ist gekommen in Sturm und Regen" Op. 12 Nr. 1
K. Szymanowski - Pieśń nr 6 "Bzicem Kunia" z cyklu "Pieśni kurpiowskie"
10:40-11:00 - Karolina Borodziuk
V. Bellini - aria Romea z opery I Capuleti ed i Montecchi 'Tu sola… Deh! Tu, deh! Tu, bell'anima'
H. M. Górecki - z cyklu „Trzy pieśni do sł. M. Konopnickiej” op. 68 - Przez te łąki , przez te pola
H. M. Górecki - z cyklu „Trzy pieśni do sł. M. Konopnickiej” op. 68 - U okienka, u mojego
F.Mendelssohn - Hexenlied op. 8 nr 8 MWV K33
K. Szymanowski - Jesienne słońce z cyklu 3 pieśni do słów D. Davydova op. 32 nr 3
11:00-11:20 - Justyna Bujak
V. Bellini - „ Qui la voce sua soave… Vien, diletto” z II aktu opery I Puritani
W. Lutosławski - Chantefleurs et Chantefables na sopran i orkiestrę; sł. Robert Desnos, oprac. na sopran i fortepian Eugeniusz Knapik - La Véronique
W. Lutosławski - Chantefleurs et Chantefables na sopran i orkiestrę; sł. Robert Desnos, oprac. na sopran i fortepian Eugeniusz Knapik - L’alligator
F. Liszt - „Die Lorelei” S.273
K. Szymanowski - „U Jeziorecka” op.58 no 4
11:20-11:40 - Zuzanna Ciszewska
G.Rossini - Sombre forêt z opery ,,Wilhelm Tell''
W. Lutosławski - Lacrimosa wersja na sopran i organy / całość
R. Strauss - ,,Die Georgine''‘ z cyklu 'Letzte Blätter’ (Op. 10)
K. Szymanowski - ,,Na księżycu czarnym wiszę'' op.20
-
12:00-12:20 - Martin Filipiak
V. Bellini - Or dove fuggo io mai?...Ah! per sempre io ti perdei
W. Lutosławski - Tarantella na baryton i fortepian; sł. Hilaire Belloc
J. Brahms - O Tod, wie bitter bist du
K. Szymanowski – Łabędź
12:20-12:40 - Magda Górniak
G. Donizetti - "Prendi, per me sei libero"
W. Lutosławski - Chantefleurs et Chantefables na sopran i orkiestrę; sł. Robert Desnos, oprac. na sopran i fortepian Eugeniusz Knapik - La belle-de nuit
W. Lutosławski - Chantefleurs et Chantefables na sopran i orkiestrę; sł. Robert Desnos, oprac. na sopran i fortepian Eugeniusz Knapik - Le papillon
F. Schubert - Ganymed
K. Szymanowski - U jeziorecka
12:40-13:00 - Tatiana Hajzusova
G.Verdi - Un giorno di regno
W. Lutosławski - Chantefleurs et Chantefables na sopran i orkiestrę; sł. Robert Desnos, oprac. na sopran i fortepian Eugeniusz Knapik - La tortue
W. Lutosławski - Chantefleurs et Chantefables na sopran i orkiestrę; sł. Robert Desnos, oprac. na sopran i fortepian Eugeniusz Knapik - Le papillon
A. Dvořák - Když mne stará matka
K. Szymanowski – Prosie
13:00-13:20 - Catherine Hooper
G. Donizetti - Al dolce guidami (Anna Bolena)
W. Lutosławski - Lawina sł. a. S. Puszkin, tłum. J. Tuwim
R.Strauss - Heimliche Aufforderung
K. Szymanowski - Suleika, op. 13 no. 4
-
15:20-15:40 - Shanley Horvitz
D. Donizetti - "Per questa fiamma indomita"
W. Lutosławski - Pięć pieśni do słów Kazimiery Iłłakowiczówny na mezzosopran i fortepian - Wiatr
W. Lutosławski - Pięć pieśni do słów Kazimiery Iłłakowiczówny na mezzosopran i fortepian - Dzwony cerkiewne
R .Wagner - Träume
K. Szymanowski - My dove, my beautiful one
15:40-16:00 - Barbara Jop
V. Bellini - Casta diva
W. Lutosławski - Lawina sł. a. S. Puszkin, tłum. J. Tuwim
H. Berlioz - Le spectre de la rose
K. Szymanowski - W zaczarowanym lesie
Dusza człowieka najbardziej bezpośrednio wypowiada się poprzez śpiew. Śpiewając Szymanowskiego, dotknąć można mistyki Wschodu, zagubić się we mgle młodopolskiej poezji, zmierzyć z duchowymi tytanami modernizmu, zabłąkać wśród rymów Słopiewni Tuwima, zatracić w rozterkach Króla Rogera i zmysłowym uroku Roksany.
Śpiewaczką była siostra Karola Szymanowskiego – Stanisława. Śpiewem oddycha jego muzyka. Konkurs wyłoni śpiewaków, którzy odnajdą wspólny oddech z Karolem Szymanowskim.
W I etapie II edycji Konkursu usłyszymy śpiewaków z 9 państw. Kto z nich zwycięży? Przekonamy się niebawem!
Wstęp na przesłuchania konkursowe jest bezpłatny. Przesłuchania odbywają się w 2 sesjach:
1 sesja w godzinach 10:00-13:20
2 sesja w godzinach 15:20-16:00
w Sali Koncertowej Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach.
Obowiązuje internetowa rezerwacja pod poniższym linkiem:
Rezerwacja wejściówek prowadzona będzie do wyczerpania puli dostępnych miejsc. Potwierdzenie przyznania wejściówek przesłane zostanie na adres e-mail wskazany w procesie rezerwacji. Odbiór wejściówek możliwy będzie w dniu wydarzenia we wskazanym w treści maila miejscu.
Podczas rezerwacji poprosimy o odpowiedź na kilka pytań, które pozwolą nam poznać Państwa motywację do udziału w przesłuchaniach. Udzielenie odpowiedzi na te pytania nie jest obowiązkowe.
Prosimy o przybycie z wyprzedzeniem, w celu zajęcia miejsc na sali, aby zapewnić niezakłócony przebieg przesłuchań.
10:30-11:15 - Quíron Quartet
L. van Beethoven - Kwartet smyczkowy F-dur op. 18 nr 1
K. Szymanowski - I Kwartet smyczkowy C-dur op. 37, cz. 1. Lento assai – Allegro moderato
11:15-12:00 - Turicum Quartet
L. van Beethoven - Kwartet smyczkowy B-dur op. 18 nr 6
K. Szymanowski - Kwartet smyczkowy C-dur op. 37, cz. 1. Lento assai – Allegro moderato
Kwartet smyczkowy to forma intymna. To forma niezwykle wymagająca i dla kompozytora, i dla wykonawców. Dwa kwartety smyczkowe Karola Szymanowskiego to prawdziwe klejnoty, światowej klasy arcydzieła gatunku. Niczym światło skupione w soczewce, kwartety Szymanowskiego ogniskują w sobie istotę jego języka muzycznego, jego stylu i jego emocjonalności.
By przekonująco je wykonać, trzeba doskonałego warsztatu i szerokich horyzontów kulturowych. Konkurs Szymanowskiego nie szuka jednak wykonawców przekonujących. Konkurs ma na celu wyłonienie arcymistrzów.
Wstęp na przesłuchania konkursowe jest bezpłatny. Przesłuchania odbywają się w godzinach 10:30-12:00 w sali kameralnej NOSPR.
Obowiązuje internetowa rezerwacja pod poniższym linkiem:
Rezerwacja wejściówek prowadzona będzie do wyczerpania puli dostępnych miejsc. Potwierdzenie przyznania wejściówek przesłane zostanie na adres e-mail wskazany w procesie rezerwacji. Odbiór wejściówek możliwy będzie w dniu wydarzenia we wskazanym w treści maila miejscu.
Podczas rezerwacji poprosimy o odpowiedź na kilka pytań, które pozwolą nam poznać Państwa motywację do udziału w przesłuchaniach. Udzielenie odpowiedzi na te pytania nie jest obowiązkowe.
Prosimy o przybycie z wyprzedzeniem, w celu zajęcia miejsc na sali, aby zapewnić niezakłócony przebieg przesłuchań.
10:00-10:20 - Joanna Kędzior
V. Bellini - „ Qui la voce sua soave… Vien, diletto” z II aktu opery I Puritani
W. Lutosławski - Lacrimosa wersja na sopran i organy / całość
F. Nowowiejski - Pieśń Miłosna
K. Szymanowski - Złote Trzewiczki
10:20-10:40 - Justyna Khil
G. Donizetti - Convien partir, aria Marii z opery La figlia del reggimento
W. Lutosławski - Lawina sł. a. S. Puszkin, tłum. J. Tuwim
R. Strauss - Cäcilie op. 27 nr 2
K. Szymanowski - We mgłach op. 2 nr 3
10:40-11:00 - Anna Koehler
G. Rossini - Bel raggio
W. Lutosławski - Chantefleurs et Chantefables na sopran i orkiestrę; sł. Robert Desnos, oprac. na sopran i fortepian Eugeniusz Knapik - La sauterelle
W. Lutosławski - Chantefleurs et Chantefables na sopran i orkiestrę; sł. Robert Desnos, oprac. na sopran i fortepian Eugeniusz Knapik - L’Eglantine, l’Aubépine et la Gycine
R. Strauss - Amor
K. Szymanowski - Bzicem kunia
11:00-11:20 - Magdalena Lucjan
V. Bellini - Eccomi in lieta vesta…Oh quante volte ti chiedo
W. Lutosławski - Chantefleurs et Chantefables na sopran i orkiestrę; sł. Robert Desnos, oprac. na sopran i fortepian Eugeniusz Knapik - La belle-de nuit
W. Lutosławski - Chantefleurs et Chantefables na sopran i orkiestrę; sł. Robert Desnos, oprac. na sopran i fortepian Eugeniusz Knapik - La rose
R.Strauss - Ständchen
K. Szymanowski - Samotny księżyc
11:20-11:40 - Aleksandra Łaska
G. Donizetti - „Com’è bello” z opery „Lucrezia Borgia”
W. Lutosławski - Nie dla ciebie sł.K. Iłłakowiczówna
R. Strauss - "Cacile"
K. Szymanowski - Życzenia Op. 24 nr 1
-
12:00-12:20 - Ellada Mashynskaya
G. Donizetti - Anna Bolena
W. Lutosławski - Lacrimosa wersja na sopran i organy / całość
Joaquin Nin "El vito"
K. Szymanowski - Samotny księżyc
12:20-12:40 - Dominika Noskiewicz
G. Rossini - Cruda sorte!, F-dur, 4’30
W. Lutosławski - Chantefleurs et Chantefables na sopran i orkiestrę; sł. Robert Desnos, oprac. na sopran i fortepian Eugeniusz Knapik - La tortue
Władysław Żeleński - Pieśń Jaruhy
K. Szymanowski - Wizyta u krowy, nr 13 op.49
12:40-13:00 - Natalia Płonka
G. Meyerbeer - "Nobles seigneurs, salut!"
W. Lutosławski - Nie dla ciebie, sł.K. Iłłakowiczówna
R. Strauss - "Morgen!"
K. Szymanowski - "Pieśni muezina szalonego", op. 42, nr. 1 - "Allah, Allah, Akbar"
13:00-13:20 - Monika Radecka
G. Donizetti - aria "Coppia uniqua" z opery "Anna Bolena"
W. Lutosławski - Chantefleurs et Chantefables na sopran i orkiestrę; sł. Robert Desnos, oprac. na sopran i fortepian Eugeniusz Knapik - La sauterelle
W. Lutosławski - Chantefleurs et Chantefables na sopran i orkiestrę; sł. Robert Desnos, oprac. na sopran i fortepian Eugeniusz Knapik - La tortue
A. Dvorak - Struna naladena
K. Szymanowski - Trzmiel i żuk
13:20-13:40 - Swietlana Różycka
V. Bellini - Aria i cabaletta Aminy z aktu 2. op. „La sonnambula” ("Ah! non credea mirarti... Ah, non giunge”)
W. Lutosławski - Lacrimosa wersja na sopran i organy / całość
F. Nowowiejski - Kazała mi mama, op. 27 nr 4
K. Szymanowski - Zarzyj ze kuniu („Pieśni kurpiowskie”, op. 58 nr 9)
13:40-14:00 - Grzegorz Rubacha
V. Bellini - "Ah! Per sempre io per dei"
Wojciech Kilar - z cyklu „Sonety do Laury” F. Petrarki tłum. Jalu Kurek w tonacji oryginalnej - Benedetto sia'l giorno
I. J. Paderewski - Elle marche d'un pas distrait
K. Szymanowski - Daleko został cały świat
Dusza człowieka najbardziej bezpośrednio wypowiada się poprzez śpiew. Śpiewając Szymanowskiego, dotknąć można mistyki Wschodu, zagubić się we mgle młodopolskiej poezji, zmierzyć z duchowymi tytanami modernizmu, zabłąkać wśród rymów Słopiewni Tuwima, zatracić w rozterkach Króla Rogera i zmysłowym uroku Roksany.
Śpiewaczką była siostra Karola Szymanowskiego – Stanisława. Śpiewem oddycha jego muzyka. Konkurs wyłoni śpiewaków, którzy odnajdą wspólny oddech z Karolem Szymanowskim.
W I etapie II edycji Konkursu usłyszymy śpiewaków z 9 państw. Kto z nich zwycięży? Przekonamy się niebawem!
Wstęp na przesłuchania konkursowe jest bezpłatny. Przesłuchania odbywają się w 2 sesjach:
1 sesja w godzinach 10:00-13:20
2 sesja w godzinach 15:20-16:00
w Sali Koncertowej Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach.
Obowiązuje internetowa rezerwacja pod poniższym linkiem:
Rezerwacja wejściówek prowadzona będzie do wyczerpania puli dostępnych miejsc. Potwierdzenie przyznania wejściówek przesłane zostanie na adres e-mail wskazany w procesie rezerwacji. Odbiór wejściówek możliwy będzie w dniu wydarzenia we wskazanym w treści maila miejscu.
Podczas rezerwacji poprosimy o odpowiedź na kilka pytań, które pozwolą nam poznać Państwa motywację do udziału w przesłuchaniach. Udzielenie odpowiedzi na te pytania nie jest obowiązkowe.
Prosimy o przybycie z wyprzedzeniem, w celu zajęcia miejsc na sali, aby zapewnić niezakłócony przebieg przesłuchań.
10:00-10:20 - Barbara Skora
G. Rossini - "Cruda sorte"- aria Isabeli z opery "L'italiana in Algeri"
W. Lutosławski - Pięć pieśni do słów Kazimiery Iłłakowiczówny na mezzosopran i fortepian - Wiatr
W. Lutosławski - Pięć pieśni do słów Kazimiery Iłłakowiczówny na mezzosopran i fortepian - Dzwony cerkiewne
G. Mahler - Des Knaben Wunderhorn: "Wer hat dies Liedlein erdacht"
K. Szymanowski - "Pieśni muezina szalonego", op. 42, nr. 1 - "Allah, Allah, Akbar"
10:20-10:40 - Anna Thun
G. Rossini - Per lui che adoro
H. M. Górecki - z cyklu „Dwie pieśni do sł. F. G. Lorki” tłum. m. Bieszczadowski op.42 - Malagena
Richard Strauss - Befreit
K. Szymanowski - Święty Boże
10:40-11:00 - Dawid Roy
G. Donizetti - Cruda, funesta smania...La pietade in suo favore
W. Lutosławski - Tarantella na baryton i fortepian; sł. Hilaire Belloc
G. Mahler - Ging heut’ Morgen über’s Feld
K. Szymanowski – Łabędź
11:00-11:20 - Johanna Will
G. Donizetti - Al dolce guidami (Anna Bolena)
W. Lutosławski - Lawina sł. a. S. Puszkin, tłum. J. Tuwim
R.Strauss - Befreit
K. Szymanowski - Gentle lady
11:20-11:40 - Aleksandra Wittchen
G. Donizetti - Fia dunque vero... O mio Fernando - recytatyw i aria Leonory z opery "La Favorita"
W. Lutosławski - Pięć pieśni do słów Kazimiery Iłłakowiczówny na mezzosopran i fortepian - Zima
W. Lutosławski - Pięć pieśni do słów Kazimiery Iłłakowiczówny na mezzosopran i fortepian - Dzwony cerkiewne
H. Duparc - Au pays où se fait la guerre
K. Szymanowski - Daleko został cały świat
-
12:00-12:20 - Yilin Zhang
V. Bellini - Eccomi in lieta vesta
W. Lutosławski - Lacrimosa wersja na sopran i organy / całość
F. Liszt - Comment ,disaient- ils S27
K. Szymanowski - Pieśni księżniczki z baśni op 31 nr 2 – Słowik
12:20-12:40 - Jan Żądło
G. Rossini - opera: La Cenerentola - "Come un' ape ne' giorni d'aprile" postać: Dandini
W. Lutosławski - Tarantella na baryton i fortepian; sł. Hilaire Belloc
F. Schubert - Auf der Bruck
K. Szymanowski - Daleko został cały świat
12:40-13:00 - Alexandra Nowakowski
V. Bellini - Qui la voce
W. Lutosławski - Chantefleurs et Chantefables na sopran i orkiestrę; sł. Robert Desnos, oprac. na sopran i fortepian Eugeniusz Knapik - La sauterelle
Antonin Dvorak - Kdyz mne stara matka
K. Szymanowski - U jeziorecka
13:00-13:20 - Paweł Trojak
V. Bellini - Or dove fuggo io mai...Ah per sempre... - aria Riccardo z I aktu opery Purytanie
W. Lutosławski - Tarantella na baryton i fortepian; sł. Hilaire Belloc
R. Strauss - Ich liebe dich Op. 37 No. 2
K. Szymanowski – Łabędź
Dusza człowieka najbardziej bezpośrednio wypowiada się poprzez śpiew. Śpiewając Szymanowskiego, dotknąć można mistyki Wschodu, zagubić się we mgle młodopolskiej poezji, zmierzyć z duchowymi tytanami modernizmu, zabłąkać wśród rymów Słopiewni Tuwima, zatracić w rozterkach Króla Rogera i zmysłowym uroku Roksany.
Śpiewaczką była siostra Karola Szymanowskiego – Stanisława. Śpiewem oddycha jego muzyka. Konkurs wyłoni śpiewaków, którzy odnajdą wspólny oddech z Karolem Szymanowskim.
W I etapie II edycji Konkursu usłyszymy śpiewaków z 9 państw. Kto z nich zwycięży? Przekonamy się niebawem!
Wstęp na przesłuchania konkursowe jest bezpłatny. Przesłuchania odbywają się w godzinach 10:00-13:40 w Sali Koncertowej Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach.
Obowiązuje internetowa rezerwacja pod poniższym linkiem:
Rezerwacja wejściówek prowadzona będzie do wyczerpania puli dostępnych miejsc. Potwierdzenie przyznania wejściówek przesłane zostanie na adres e-mail wskazany w procesie rezerwacji. Odbiór wejściówek możliwy będzie w dniu wydarzenia we wskazanym w treści maila miejscu.
Podczas rezerwacji poprosimy o odpowiedź na kilka pytań, które pozwolą nam poznać Państwa motywację do udziału w przesłuchaniach. Udzielenie odpowiedzi na te pytania nie jest obowiązkowe.
Prosimy o przybycie z wyprzedzeniem, w celu zajęcia miejsc na sali, aby zapewnić niezakłócony przebieg przesłuchań.
10:00 - 11:00 Absalon String Quartet
Felix Mendelssohn-Bartholdy – Kwartet smyczkowy a–moll op. 13 nr 2
Krzysztof Penderecki – III Kwartet smyczkowy Kartki z niezapisanego dziennika
Hed Bahack – Gravitating in space
11:00 - 12:00 Akela Quartet
Felix Mendelssohn-Bartholdy – Kwartet smyczkowy e–moll op. 44 nr 2
Grażyna Bacewicz – V Kwartet smyczkowy
Hed Bahack – Gravitating in space
12:30 - 13:30 Atenea Quartet
Felix Mendelssohn-Bartholdy – Kwartet smyczkowy a–moll op. 13 nr 2
Henryk Mikołaj Górecki – II Kwartet smyczkowy Quasi una fantasia op. 64
Hed Bahack – Gravitating in space
15:00 - 16:00 Monbijou Quartet
Felix Mendelssohn-Bartholdy – Kwartet smyczkowy a–moll op. 13 nr 2
Aleksander Tansman – VI Kwartet smyczkowy
Hyunsu Kim – Meniere II
16:00 - 17:00 Neuma Quartet
Robert Schumann – Kwartet smyczkowy A–dur op. 41 nr 3
Krzysztof Penderecki – III Kwartet smyczkowy Kartki z niezapisanego dziennika
Hed Bahack – Gravitating in space
Kwartet smyczkowy to forma intymna. To forma niezwykle wymagająca i dla kompozytora, i dla wykonawców. Dwa kwartety smyczkowe Karola Szymanowskiego to prawdziwe klejnoty, światowej klasy arcydzieła gatunku. Niczym światło skupione w soczewce, kwartety Szymanowskiego ogniskują w sobie istotę jego języka muzycznego, jego stylu i jego emocjonalności.
By przekonująco je wykonać, trzeba doskonałego warsztatu i szerokich horyzontów kulturowych. Konkurs Szymanowskiego nie szuka jednak wykonawców przekonujących. Konkurs ma na celu wyłonienie arcymistrzów.
Wstęp na przesłuchania konkursowe jest bezpłatny. Przesłuchania odbywają się w 2 sesjach:
1 sesja w godzinach 10:00-13:30
2 sesja w godzinach 15:00-17:00
w sali kameralnej NOSPR.
Obowiązuje internetowa rezerwacja pod poniższymi linkami:
Rezerwacja wejściówek prowadzona będzie do wyczerpania puli dostępnych miejsc. Potwierdzenie przyznania wejściówek przesłane zostanie na adres e-mail wskazany w procesie rezerwacji. Odbiór wejściówek możliwy będzie w dniu wydarzenia we wskazanym w treści maila miejscu.
Podczas rezerwacji poprosimy o odpowiedź na kilka pytań, które pozwolą nam poznać Państwa motywację do udziału w przesłuchaniach. Udzielenie odpowiedzi na te pytania nie jest obowiązkowe.
Prosimy o przybycie z wyprzedzeniem, w celu zajęcia miejsc na sali, aby zapewnić niezakłócony przebieg przesłuchań.
10:00 - 11:00 Quíron Quartet
Felix Mendelssohn-Bartholdy – Kwartet smyczkowy f–moll op. 80 nr 6
Krzysztof Penderecki – III Kwartet smyczkowy Kartki z niezapisanego dziennika
Hed Bahack – Gravitating in space
11:00 - 12:00 Turicum Quartet
Johannes Brahms – Kwartet smyczkowy a–moll op. 51 nr 2
Krzysztof Penderecki – III Kwartet smyczkowy Kartki z niezapisanego dziennika
Hed Bahack – Gravitating in space
Kwartet smyczkowy to forma intymna. To forma niezwykle wymagająca i dla kompozytora, i dla wykonawców. Dwa kwartety smyczkowe Karola Szymanowskiego to prawdziwe klejnoty, światowej klasy arcydzieła gatunku. Niczym światło skupione w soczewce, kwartety Szymanowskiego ogniskują w sobie istotę jego języka muzycznego, jego stylu i jego emocjonalności.
By przekonująco je wykonać, trzeba doskonałego warsztatu i szerokich horyzontów kulturowych. Konkurs Szymanowskiego nie szuka jednak wykonawców przekonujących. Konkurs ma na celu wyłonienie arcymistrzów.
Wstęp na przesłuchania konkursowe jest bezpłatny. Przesłuchania odbywają się w godzinach 10:00-13:30 w sali kameralnej NOSPR.
Obowiązuje internetowa rezerwacja pod poniższym linkiem:
Rezerwacja wejściówek prowadzona będzie do wyczerpania puli dostępnych miejsc. Potwierdzenie przyznania wejściówek przesłane zostanie na adres e-mail wskazany w procesie rezerwacji. Odbiór wejściówek możliwy będzie w dniu wydarzenia we wskazanym w treści maila miejscu.
Podczas rezerwacji poprosimy o odpowiedź na kilka pytań, które pozwolą nam poznać Państwa motywację do udziału w przesłuchaniach. Udzielenie odpowiedzi na te pytania nie jest obowiązkowe.
Prosimy o przybycie z wyprzedzeniem, w celu zajęcia miejsc na sali, aby zapewnić niezakłócony przebieg przesłuchań.
10:00-10:20 Aleksandra Łaska
Karol Szymanowski – Słowisień z cyklu Słopiewnie op. 46
Karol Szymanowski – Zielone słowa z cyklu Słopiewnie op. 46
Karol Szymanowski – Św. Franciszek z cyklu Słopiewnie op. 46
Claude Debussy – Beau soir L. 84
10:20-10:40 Alexandra Nowakowski
Karol Szymanowski – Lecioly zorazie z cyklu Pieśni kurpiowskie op. 58
Karol Szymanowski – Wysła burzycka z cyklu Pieśni kurpiowskie op. 58
Karol Szymanowski – Zarzyj se kuniu z cyklu Pieśni kurpiowskie op. 58
Claude Debussy – Apparition
Alejandro Mata – Delicado sonido etéreo
10:40-11:00 Natalia Płonka
Karol Szymanowski – O tej godzinie z cyklu Pieśni muezina szalonego op. 42
Karol Szymanowski – Odeszłaś w pustynię zachodnią! z cyklu Pieśni muezina szalonego op. 42
Karol Szymanowski – Zakochany wiatr z cyklu Pieśni miłosnych Hafiza na głos i orkiestrę op. 26
Alban Berg – Nacht z cyklu 7 frühe Lieder
Krystian Neścior – Niewola
11:00-11:20 Monika Radecka
Karol Szymanowski – Zarzyj se kuniu z cyklu Pieśni kurpiowskie op. 58
Karol Szymanowski – A pod borem siwe kunie z cyklu Pieśni kurpiowskie op. 58
Karol Szymanowski – Prosię z cyklu Rymy dziecięce op. 49
Karol Szymanowski – Jak się najlepiej opędzać od szerszenia z cyklu Rymy Dziecięce op. 49
Bohuslav Martinů – Mala som ja rukavce
Krystian Neścior – Niewola
11:40-12:00 Anna Thun
Karol Szymanowski – Jestem i płaczę z cyklu Trzy fragmenty z poematów Jana Kasprowicza op. 5
Karol Szymanowski – Moje serce z cyklu Cztery pieśni op. 41
Karol Szymanowski – Na księżycu czarnym wiszę z cyklu Sześć pieśni op. 20
Paweł Szymański – Ein Traum
Krystian Neścior – Niewola
12:00-12:20 Johanna Will
Karol Szymanowski – A pod borem siwe kunie z cyklu Pieśni kurpiowskie op. 58
Karol Szymanowski – Bzicem kunia z cyklu Pieśni kurpiowskie op. 58
Karol Szymanowski – Ściani dumbek z cyklu Pieśni kurpiowskie op. 58
Francois Poulenc – Fêtes galantes
Noemi Conti – Inizio di pubertà
12:20-12:40 Jan Żądło
Karol Szymanowski – Głos w mroku z cyklu Pięć pieśni op. 13
Karol Szymanowski – Wschód Słońca z cyklu Trzy pieśni op. 32
Karol Szymanowski – Droga Moja z cyklu Siedem pieśni do słów Jamesa Joyce'a op. 54
Gustav Mahler – Ich hab' ein glühend Messer z cyklu Lieder eines fahrenden Gesellen
Krystian Neścior – Niewola
Dusza człowieka najbardziej bezpośrednio wypowiada się poprzez śpiew. Śpiewając Szymanowskiego, dotknąć można mistyki Wschodu, zagubić się we mgle młodopolskiej poezji, zmierzyć z duchowymi tytanami modernizmu, zabłąkać wśród rymów Słopiewni Tuwima, zatracić w rozterkach Króla Rogera i zmysłowym uroku Roksany.
Śpiewaczką była siostra Karola Szymanowskiego – Stanisława. Śpiewem oddycha jego muzyka. Konkurs wyłoni śpiewaków, którzy odnajdą wspólny oddech z Karolem Szymanowskim.
Przed światowej sławy jurorami nie lada wyzwanie. Spośród wybitnie utalentowanych muzyków muszą wybrać najlepszą piątkę, która wystąpi w finale z szansą na wygranie nagrody głównej w wysokości €25.000!
Wstęp na przesłuchania konkursowe jest bezpłatny.
Rezerwacja wejściówek prowadzona będzie do wyczerpania puli dostępnych miejsc. Potwierdzenie przyznania wejściówek przesłane zostanie na adres e-mail wskazany w procesie rezerwacji. Odbiór wejściówek możliwy będzie w dniu wydarzenia we wskazanym w treści maila miejscu.
Podczas rezerwacji poprosimy o odpowiedź na kilka pytań, które pozwolą nam poznać Państwa motywację do udziału w przesłuchaniach. Udzielenie odpowiedzi na te pytania nie jest obowiązkowe.
Prosimy o przybycie z wyprzedzeniem, w celu zajęcia miejsc na sali, aby zapewnić niezakłócony przebieg przesłuchań.