parallax_1_warstwa copy Created with Sketch.

Artyści

Narodowa Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia

NOSPR pełni rolę ambasadora kulturalnego, reprezentującego kraj na międzynarodowej scenie muzycznej.

Orkiestra współpracowała z jednymi z najwybitniejszych polskich kompozytorów II poł. XX wieku – Witoldem Lutosławskim, Henrykiem Mikołajem Góreckim i Krzysztofem Pendereckim, prezentując pierwsze wykonania ich dzieł.

Zespół utworzył w 1935 r. w Warszawie i prowadził do wybuchu II wojny światowej Grzegorz Fitelberg. W 1945 r. orkiestrę reaktywował w Katowicach Witold Rowicki. W 1947 r. dyrekcję artystyczną objął ponownie Fitelberg. Po jego śmierci (1953) zespołem kierowali kolejno: Jan Krenz, Bohdan Wodiczko, Kazimierz Kord, Tadeusz Strugała, Jerzy Maksymiuk, Stanisław Wisłocki, Jacek Kaspszyk, Antoni Wit, Gabriel Chmura, ponownie Jacek Kaspszyk.

We wrześniu 2000 r. dyrektorem naczelnym i programowym NOSPR została Joanna Wnuk-Nazarowa. W sierpniu 2012 r. funkcję dyrektora artystycznego i I dyrygenta objął Alexander Liebreich.

Prócz nagrań archiwalnych dla Polskiego Radia zespół ma w swoim dorobku fonograficznym ponad 200 albumów wydanych przez wiele renomowanych wytwórni, za które został wyróżniony licznymi nagrodami, m.in. Diapason d’Or, Grand Prix du Disque de la Nouvelle Académie du Disque, Cannes Classical Award, Midem Classical Award. W styczniu 2017 r. nagranie płytowe Szymanowski, Lutosławski – dokonane przez NOSPR pod batutą Alexandra Liebreicha, z udziałem Gautiera Capuçona – zostało uhonorowane International Classical Music Award; jest to trzeci album serii z muzyką polską klasyków XX wieku.

Orkiestra występowała z wieloma znakomitymi dyrygentami i solistami na całym świecie. Zrealizowała szereg projektów, które spotkały się z entuzjastycznym przyjęciem międzynarodowej krytyki, m.in. Maraton twórczości Henryka Mikołaja Góreckiego, Pociąg do muzyki Kilara czy Muzyczna podróż morska. Od 2005 r. NOSPR jest organizatorem biennale – Festiwalu Prawykonań Polska Muzyka Najnowsza, którego 7. edycja była nominowana do nagrody Koryfeusz Muzyki Polskiej 2017 w kategorii Muzyczne Wydarzenie Roku.

Alexander Liebreich

Od września 2012 r. jest dyrektorem artystycznym i I dyrygentem Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia w Katowicach.

Od 2015 r. pełni funkcję dyrektora artystycznego Festiwalu Katowice Kultura Natura, w ostatnim czasie powierzono mu również kierownictwo artystyczne Festiwalu Richarda Straussa w Garmisch-Partenkirchen. Ponadto został przewodniczącym Towarzystwa Richarda Straussa jako następca Wolfganga Sawallischa i Brigitte Fassbaender.

W latach 2006–2016 piastował stanowisko I dyrygenta i dyrektora artystycznego Münchener Kammerorchester, z którą dokonał licznych nagrań płytowych. Najnowszy album zawierający Requiem T. Mansuriana (ECM), powstały we współpracy z RIAS Kammerchor, uzyskał nominacje do nagród International Classical Music Awards 2018 i Grammy 2018.

Koncertował z wieloma wiodącymi orkiestrami, m.in.: Royal Concertgebouw Orchestra, Orchestre National de Belgique, BBC Symphony Orchestra, Rundfunk-Sinfonieorchester Berlin, Symphonieorchester des Bayerischen Rundfunks, Orquestra Sinfônica do Estado de São Paulo, NHK Symphony Orchestra, Tonhalle-Orchester Zürich. Współpracował z artystami tej miary, co: Lisa Batiashvili, Krystian Zimerman, Frank Peter Zimmermann, Gautier Capuçon, Leila Josefowicz czy Isabelle Faust.

W październiku 2016 r. Bawarskie Ministerstwo Edukacji, Kultury, Nauki i Sztuki przyznało mu nagrodę specjalną w dziedzinie kultury.

W grudniu 2017 r. został mianowany głównym dyrygentem i dyrektorem artystycznym Praskiej Radiowej Orkiestry Symfonicznej.

Studiował w monachijskiej Hochschule für Musik und Theater i salzburskim Mozarteum, zdobywając swoje pierwsze doświadczenia artystyczne pod kierunkiem Michaela Gielena i Nikolausa Harnoncourta. Silny wpływ wywarł nań również jego mentor, Claudio Abbado, z którym współpracował podczas projektów z udziałem Berliner Philharmoniker i Gustav Mahler Jugendorchester.

W styczniu 2017 r. nagranie płytowe Szymanowski, Lutosławski – dokonane przez NOSPR pod batutą Alexandra Liebreicha, z udziałem Gautiera Capuçona – zostało uhonorowane International Classical Music Award; jest to trzeci album serii z muzyką polską klasyków XX wieku.

Alexander Humala

Studiował dyrygenturę chóralną i symfoniczną w Białoruskiej Akademii Muzycznej i Konserwatorium w Rotterdamie.

Swoje umiejętności rozwijał pod kierunkiem wybitnych przedstawicieli sztuki dyrygenckiej, takich jak C. Metters, Y. Simonov, J. Panula, M. Brabbins, Y. Levi czy L. Maazel.
Współpracował z takimi zespołami, jak m.in.: Orkiestra Symfoniczna Młoda Białoruś, Orchestra Giovanile della Saccisica, Orkest van het Oosten, Litewska Państwowa Orkiestra Symfoniczna, orkiestry Filharmonii Moskiewskiej, Krakowskiej i Białostockiej, Polska Orkiestra Radiowa.

W swoim dorobku ma szereg prestiżowych laurów. W 2009 r. otrzymał I nagrodę w Międzynarodowym Konkursie Dyrygentury Chóralnej w Rydze. W 2011 r. odniósł zwycięstwo w Międzynarodowym Turnieju Dyrygentury Chóralnej W stronę polifonii we Wrocławiu, uzyskując wszystkie nagrody dodatkowe. Ponadto dwukrotnie otrzymał Nagrodę Prezydenta Białorusi (2010, 2012), stypendium Gaude Polonia (2009, 2012) i stypendium Huygens (2010).

Wielokrotnie brał udział w międzynarodowych festiwalach, m.in. w Castleton, Lucernie, Parnawie i na Orkadach. W 2007 r. był dyrektorem muzycznym Mińskiej Orkiestry Festiwalowej, w 2013 r. sprawował funkcję głównego dyrektora Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Chrześcijańskiej w Mohylewie. W 2015 r. wystąpił podczas Festiwalu Muzyki Współczesnej w Cabrillo, w ramach stypendium dyrygenckiego przyznanego z inicjatywy Marin Alsop.

W 2009 r. objął posadę dyrygenta-asystenta w Operze Wrocławskiej, a od 2012 r. piastował to stanowisko w Orkiestrze Filharmonii Narodowej. Od 2013 r. jest I dyrygentem i dyrektorem artystycznym zespołu Capella Sonorus. W latach 2014–2016 pełnił funkcję dyrygenta-asystenta w Narodowej Orkiestrze Symfonicznej Polskiego Radia w Katowicach.

Wielokrotnie występował na deskach uznanych teatrów operowych w Polsce i za granicą. Sezon 2016/2017 obejmuje m.in. debiut artysty w Teatrze Opery i Baletu w Jekaterynburgu.

Bartłomiej Wezner

jest jednym z najwszechstronniejszych pianistów swojej generacji – solistą, kameralistą, pedagogiem, menadżerem kultury.

Jest laureatem międzynarodowych konkursów kameralnych: St Martin’s Chamber Music Competition (2011, Londyn – I nagroda), 16 Premio Trio di Trieste (2015, Triest – III nagroda), Academie de Musique de Lausanne (2015, Lozanna – laureat), 50th International Vocal

Competition ‘s-Hertogenbosch (2014, Holandia – laureat w kategorii Lied Duo) oraz XVII Międzynarodowego Konkursu Muzyki Kameralnej im. Kiejstuta Bacewicza w Łodzi (2010 – III nagroda). Zdobył nagrody dla najlepszego pianisty podczas konkursów wokalnych w Warszawie

(2007), Katowicach (2008), Łodzi (2009), Sopocie (2010) i w Częstochowie (2013). Jako solista zdobył Nagrodę Specjalną na VI Międzynarodowym Konkursie Pianistycznym im. I.J. Paderewskiego w Bydgoszczy (2004) oraz Wyróżnienie na XV Międzynarodowym Konkursie Pianistycznym im. L. Janáčka w Brnie (2008, Czechy). Urodził się w 1981 roku w Nysie. Ukończył Akademię Muzyczną im. F. Nowowiejskiego w Bydgoszczy w klasie fortepianu prof. Ewy Pobłockiej (2006). W latach 2002-2004 był też studentem prof. Jerzego Sulikowskiego. Równolegle studiował klawesyn u prof. Urszuli

Bartkiewicz. W 2013 roku uzyskał tytuł doktora sztuk muzycznych, a w 2014 podjął pracę w Akademii Muzycznej im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy na stanowisku adiunkta oraz kierownika Międzywydziałowego Zakładu Kameralistyki Fortepianowej. Pełni również funkcję menadżera Paderewski Piano Academy w Bydgoszczy oraz dyrektora artystycznego festiwalu Muzyka w willi Blumwego. Znaczący wpływ na estetykę wykonawczą Bartłomieja Weznera miały lekcje mistrzowskie

z artystami tej miary co Maestro Janoš Starker, Stephen Kovacevich, Raphaël Pidoux (Wanderer

Trio), Ewa Podleś, Kevin Kenner, Maja Nosowska, Marcin Sikorski. Koncertuje ze znakomitymi

muzykami: Vadimem Brodskim, Marią Machowską, Joanną Kreft, Agatą Schmidt, Ingridą Gápovą.

Jest pianistą i założycielem zespołów BMF Piano Trio, Herbert Piano Trio, Surrealistic Five. Wraz z

ojcem i rodzeństwem, tworzy unikatowy rodzinny kwartet – Wezner Ensemble. Jako klawesynista

współpracuje z orkiestrą kameralną Capella Bydgostiensis oraz zespołem muzyki dawnej Illo

tempore. Występował w Polsce, Belgii, Czechach, Szwecji, Grecji, Niemczech, Serbii i Czarnogórze, Szwajcarii, Wielkiej Brytanii, Włoszech oraz Stanach Zjednoczonych. Koncertował m.in. z Capellą Bydgostiensis, Toruńską Orkiestrą Symfoniczną, Filharmonią Opolską, Lwowską Narodową Orkiestrą Kameralną „Akademia” czy Orkiestrą Filharmonii Pomorskiej w Bydgoszczy. Był pianistą- korepetytorem Mistrzowskiego Kursu Wokalnego Maestry Teresy Żylis-Gary w Pałacu w Radziejowicach (2008), warsztatów Młodzi Śpiewacy Małopolski prof. Heleny Łazarskiej i Zofii Kilanowicz w Nowym Sączu (2012), Kursu Mistrzowskiego Thomasa Hampsona w Filharmonii Gorzowskiej (2014) oraz oficjalnym pianistą XIV, XV i XVI Międzynarodowego Konkursu Sztuki Wokalnej im. Ady Sari w Nowym Sączu (2011, 2013, 2015) i IX Międzynarodowego Konkursu Wokalnego im. Stanisława Moniuszki w Warszawie (2016). Otrzymał stypendia Piano Texas Festival and Academy w Fort Worth (2006), International Dartington Summer School (2012), Beethoven Haus w Bonn (2015) oraz Marszałka Województwa Kujawsko-Pomorskiego (2011, 2012, 2017) i Ministra

Kultury „Młoda Polska” (2012). Znakomicie odnajduje się zarówno w repertuarze klasycznym jak i w muzyce XX i XXI wieku. Dokonał prawykonań i premierowych nagrań utworów Hanny Kulenty,

Zbigniewa Bargielskiego, Roxanny Panufnik, Marcina Maseckiego, Michała Dobrzyńskiego. Jego

koncerty były transmitowane m.in. przez Polskie Radio i RTS Suiss. Nagrywał dla wytwórni CD Accord, Dux, Fonoteus i Acte Préalable.

Grzegorz Biegas

Ukończył Akademię Muzyczną im. Karola Szymanowskiego w Katowicach w klasie fortepianu prof. Eugeniusza Knapika oraz kameralistyki prof. Marii Szwajger-Kułakowskiej.

Obecnie w macierzystej uczelni jest profesorem AM Katedry Kameralistyki. Jego działalność artystyczna skupia się głównie na muzyce kameralnej, ze szczególnym uwzględnieniem literatury wokalnej. W charakterze korepetytora i pedagoga uczestniczył w wielu kursach wokalnych i kameralnych, m.in. w Bückeburgu, Wiedniu, Dusznikach-Zdroju, Katowicach, Nowym Sączu, Wrocławiu, Pekinie, Louisville, Gdańsku, Sosnowcu, Sigriswille. Współpracuje z takimi pedagogami, dyrygentami i reżyserami, jak Walter Berry, Henryka Januszewska-Stańczyk, Helena Łazarska, Bogusław Makal, Eugeniusz Sąsiadek,  Leopold Spitzer, Daniel Weeks, Ingrid Kremling, Michał Znaniecki, Michael Ramach, Michał Klauza, Rudolf Piernay, Izabella Kłosińska, Włodzimierz Zalewski, Yanis Pouspourokase, Michael Sturminger, Ewa Marciniec, Joachim Schloemer. Jako akompaniator towarzyszył solistom w wielu konkursach w kraju i zagranicą, m.in. w Bizakaia International Singing Competition w Bilbao, Dvořáka w Karlowych Warach, Belvedere oraz Hilde Zadek w Wiedniu, The Queen Sonja w Oslo, Klaudia Taev w Parnu, Tibo Varga w Sion, Schneidra-Trnavský’ego w Trnawie, Godina we Vráblach, Rubinsteina w Düsseldorfie, Paderewskeigo w Bydgoszczy, Szymanowskiego w Łodzi, Ady Sari w Nowym Sączu, Veroniki Dunne w  Dublinie, Moniuszki w Warszawie i wielu innych. Wielokrotnie nagradzany był za najlepszy akompaniament, otrzymał m.in. nagrodę specjalną im. Jerzego Lefelda. Koncertował oraz brał udział w festiwalach muzycznych w kraju i za granicą – w Europie, Stanach Zjednoczonych, Argentynie i Chinach.

Dokonał wielu nagrań dla PR i TVP, oraz CD  ze szczególnym uwzględnieniem muzyki polskiej.

Marcin Sikorski

„Fenomenalny muzyk”, „Wytrawny kameralista”, „Jego interpretacje są żywiołowe, soczyste. Budowane starannie, ale z polotem”. Wybitny pianista-kameralista. Debiutował w Carnegie Hall w 2001. Laureat „Fryderyka”.

Występuje z Soyoung Yoon – tryumfatorką XIV Międzynarodowego Konkursu Skrzypcowego im. Henryka Wieniawskiego. Jego muzyczni partnerzy, to Bartłomiej Nizioł, Alena Baeva, Reiko Otani, Erin Keefe, Haik Kazazyan, Mei Diyang, Jarosław Bręk, Katarzyna Polonek, Agata Szymczewska, Anna Maria Staśkiewicz, Rafał Kwiatkowski, Kwartet Śląski, Kwartet Akademos, Łukasz Błaszczyk, Radosław Pujanek, Katarzyna Budnik-Gałązka, Robert Kwiatkowski. Współzałożyciel kwartetu fortepianowego Brahms Piano Quartet. Zwycięzca konkursów muzyki kameralnej w Paryżu i Gdańsku, laureat w Pörtschach, Vercelli i Krakowie. Najlepszy pianista wielu konkursów skrzypcowych, ostatnio na XIV Konkursie im. H. Wieniawskiego oraz na Międzynarodowym Konkursie im. A. Chaczaturiana w Erywaniu. Oficjalny pianista konkursów skrzypcowych: Wieniawskiego w Poznaniu, Joachima w Hanowerze, Brittena w Londynie. Koncertował w siedemnastu krajach świata, na festiwalach: Chopinowskim w Dusznikach, Schleswig-Holstein Musik Festival, International Conservatoire Week w Petersburgu, Osorske Glazbene Večeri. Na płytach CD zarejestrował z Anną Marią Staśkiewicz utwory Lutosławskiego, Sznitkego i Prokofiewa. Z kwartetem Akademos – kwintety fortepianowe Szostakowicza i Sznitkego. Z bratem Bartoszem, kontrabasistą Wiener Philharmoniker, transkrypcje sonat skrzypcowych Francka i Ravela. Sonaty R. Straussa i D. Szostakowicza nagrał z Jakubem Haufą. Pojawia się na dwudziestu innych płytach CD w repertuarze kameralnym.

Adiunkt dr hab. poznańskiej Akademii Muzycznej, gdzie z sukcesami prowadzi klasę kameralistyki i towarzyszy studentom skrzypiec. Jego zespoły zdobywają laury na międzynarodowych konkursach. Jako konsultant współpracuje ze szkołami muzycznymi w Polsce w zakresie gry solowej i zespołowej. Prowadzi również działalność popularyzatorską. Współpracuje z Centralnym Konserwatorium Muzycznym w Pekinie jako pedagog i juror.

Mirella Malorny-Konopka

Absolwentka Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach w klasie fortepianu prof. Wojciecha Świtały oraz w klasie kameralistyki prof. Reginy Strokosz-Michalak.

Współpracuje z wybitnymi śpiewakami (soliści Teatru Wielkiego – Opery Narodowej, Opery Krakowskiej, Opery Śląskiej, Opery Wrocławskiej, Opery Poznańskiej i wielu innych) oraz instrumentalistami (Metropolitan Opera New York, New York City Orchestra, Goeteborg Symphony Orchestra, Narodowa Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia w Katowicach, Filharmonia Śląska w Katowicach).
Jest laureatką licznych nagród za wyróżniający się akompaniament. Występowała na wielu festiwalach (m.in. Festiwal Puzonowy w Warszawie, Festiwal im. Jana Kiepury w Krynicy, Festiwal Tydzień Talentów w Kąśnej Dolnej, Festiwal Bravo Maestro w Kąśnej Dolnej, Festiwal Ave Maria w Czeladzi, Festiwal Belcanto per sempre we Włocławku, Festiwal Moniuszkowski w Kudowie-Zdroju, Festiwal Sinfonii Varsovii Lato na Grochowskiej, Festiwal Żywieckie Suwakowane w Żywcu).
Jako solistka występowała z Orkiestrą Symfoniczną Filharmonii Śląskiej pod dyr. Mirosława Jacka Błaszczyka, Orkiestrą Symfoniczną Filharmonii Zabrzańskiej i Toruńską Orkiestrą Symfoniczną pod dyrekcją Sławomira Chrzanowskiego, Polską Młodzieżową Orkiestrą Symfoniczną pod dyrekcją Andrzeja Affeltowicza, Orkiestrą Musici di Silesia pod dyrekcjąWojciecha Barczyńskiego. W sezonie artystycznym 2008-2009 rozpoczęła stałą współpracę z Orkiestrą Symfoniczną Filharmonii Zabrzańskiej. Współpracuje gościnnie z Orkiestrą Symfoniczną Filharmonii Śląskiej, Orkiestrą Sinfonietta Cracovia, Bielską Orkiestrą Festiwalową, Mikołowską Orkiestrą Kameralną, Orkiestrą Filharmonii Rybnickiej, Gliwicką Orkiestrą Kameralną, Tarnowską Orkiestrą Kameralną, Orkiestrą Muzyki Nowej. Obecnie jest wykładowcą Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach na Wydziale Wokalno-Instrumentalnym.

Radosław Kurek

Od zdobycia wyróżnienia The Bridget Doolan Prize za najlepsze wykonanie utworu W. A. Mozarta na Międzynarodowym Konkursie Pianistycznym w Dublinie w 2012 roku oraz zwycięstwa w XV Międzynarodowym Konkursie im. Johannesa Brahmsa w austriackim Pörtschach w 2008 roku (wraz z wiolonczelistą Georgym Lomakovem), Radosław Kurek intensywnie pracuje nad poszerzaniem swojego repertuaru.

Stale doskonali wysokie umiejętności na polu interpretacji muzyki kameralnej i dzieli się swoją wrażliwością z publicznością, wykonując muzykę od klasycyzmu do współczesności na starannie przemyślanych recitalach solistycznych. Owocem wielu muzycznych spotkań pianisty są nagrania dla takich wytwórni płytowych jak niemiecka Genuine Classics, Bayerischer Rundfunk, Anagram, Narodowy Instytut Fryderyka Chopina, Dux, Soliton czy BeArTon. Artysta uczestniczył w wielu prestiżowych wydarzeniach muzycznych. Występuje zarówno jako solista, jak i kameralista w Europie, Ameryce, Azji oraz Afryce. Grywał między innymi z orkiestrami Polskiej Filharmonii Bałtyckiej, Filharmonii Pomorskiej, Filharmonii Wrocławskiej, Orkiestrą Stołecznego Królewskiego Miasta Krakowa „Sinfonietta Cracovia” oraz Capellą Bygdostiensis pod dyrekcją wielu znakomitości dyrygenckich, takich jak Jacek Kaspszyk, José Maria Florêncio, Michał Nesterowicz czy Jakub Chrenowicz. Radosław Kurek ukończył z wyróżnieniem Akademię Muzyczną im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku w klasie fortepianu prof. Katarzyny Popowej-Zydroń. W latach 2008-2009 był jej asystentem. Od jesieni 2009 roku jest wykładowcą Akademii Muzycznej im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy, gdzie pracuje na stanowisku adiunkta. W 2014 roku uzyskał stopień doktora sztuk muzycznych.

Katarzyna Rzeszutek

Pianistka-kameralistka, absolwentka Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach, w klasie fortepianu prof. Andrzeja Jasińskiego i klasie kameralistyki prof. Marii Szwajger-Kułakowskiej.

Swoje umiejętności pianistyczne doskonaliła na mistrzowskich kursach pianistycznych prowadzonych przez wybitnych pedagogów i pianistów, m.in. Dominique Merlet, Ryszarda Baksta, Krystiana Zimermana, Lee Kum Singa oraz Rudolfa Buchbindera. Jako kameralistka uczestniczyła w Międzynarodowych Mistrzowskich Kursach prowadzonych przez prof. Jerzego Kotyczkę, prof. Arkadiusza Krupę, prof. dr hab. Marka Rzepkę, prof. Rannveig Braga-Post, prof. Gerharda Kahrego, Mariusza Kwietnia, Ewę Podleś, Vladimira Kuzmenkę. Pierwsze doświadczenia we współpracy ze śpiewakami zdobywała u boku Andrzeja Hiolskiego, podczas VIII Międzynarodowego Festiwalu im. J. Hofmanna w Nałęczowie. W listopadzie 2014 i grudniu 2016 w ramach „Per academiam ad astra” w Krakowie miała zaszczyt akompaniować podczas kursów mistrzowskich  prowadzonych przez Mariusza Kwietnia. Jest laureatką wielu krajowych i międzynarodowych konkursów pianistycznych, między innymi I nagrody na I Ogólnopolskim Konkursie Wykonawczym  Muzyki im. K. Szymanowskiego w Zakopanem. Jest także laureatką XXII Ogólnopolskiego Konkursu Pianistycznego na Stypendia Artystyczne im. F. Chopina w Warszawie oraz Laureatką Nagrody Prezydenta Miasta Gliwic. W polu jej szczególnych zainteresowań znajduje się muzyka wokalna i nurt wykonawstwa muzyki dawnej. W latach 2009-2012 była członkiem Ensemble de la cour, którego kierownictwo artystyczne sprawował Arkadiusz Krupa. Od 2013 roku jest członkiem Zespołu Instrumentów Historycznych Risonanza. Występuje jako kameralistka z wieloma wybitnymi  artystami. Towarzyszy śpiewakom w międzynarodowych i ogólnopolskich konkursach wokalnych, otrzymała liczne nagrody i wyróżnienia za akompaniament. Koncertowała w Anglii, Francji, Szwajcarii, Japonii, Niemczech, Włoszech, Ukrainie i Słowacji. Dokonała nagrań radiowych i telewizyjnych w kraju i za granicą (BBC, Hessischer Rundfunk, Polskie Radio). We wrześniu 2014 roku wygrała konkurs na stanowisko akompaniatora na Wydziale Wokalno-Aktorskim Akademii Muzycznej w Krakowie. W grudniu 2016 roku ukazała się płyta nagrana z Rafałem Majznerem z pieśniami Karola Szymanowskiego pt. We mgłach (Dux).

Paweł Sommer

Pianista, wykładowca Uniwersytetu Muzycznego im. Fryderyka Chopina w Warszawie.

Absolwent tejże uczelni w klasie prof. Anny Jastrzębskiej-Quinn. Stypendysta Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Uczestnik Akademii Operowej, Mistrzowskich Warsztatów Wykonawstwa Pieśni w Brukseli oraz Studium Pieśni na UMFC, gdzie pod okiem wybitnych pianistów i śpiewaków poszerzał znajomość repertuaru i własną świadomość artystyczną. Solista i muzyczny partner śpiewaków i instrumentalistów podczas wielu wydarzeń artystycznych w kraju i zagranicą.